କୁଷ୍ଠ ରୋଗୀର ସୁସ୍ଥତା mt- 8:1-4
v,1
ବହୁ ସଂଖ୍ୟାରେ ଲୋକ ତାଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କରିଥିଲେ " ଯେଉଁମାନେ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କରିଥିଲେ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅଧିକାଂଶ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଗଲେ | mt- 7:28
ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅର୍ଥ: "ଯେତେବେଳେ ସେ ପର୍ବତରୁ ଓହ୍ଲାଇଥିଲେ" ପ୍ରଭୁପର୍ବତରୁ ଓହ୍ଲାଇବା ପ୍ରତୀକ ଯେ ସେ ସ୍ୱର୍ଗରୁ ପୃଥିବୀକୁ ନିଜକୁ ନମ୍ର କରିଥିଲେ |
ବାକ୍ୟରେ ଜ୍ଞାନ :
1) ସ୍ୱର୍ଗୀୟ ରାଜା ନିଜ ଲୋକଙ୍କ ସହିତ ଯିବାକୁ ନିଜକୁ ନମ୍ର କରିଥିଲେ ("ସେ ପର୍ବତରୁ ଓହ୍ଲାଇଥିଲେ") ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଆମେ ଯେଉଁମାନେ ତାଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହଁନ୍ତି ସେମାନେ ତାଙ୍କର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନୁଗ୍ରହ ପାଇଛୁ |
2) ପ୍ରଭୁଙ୍କ ବାକ୍ୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ (mt 7:29) ସହିତ ଅଛି ଏବଂ ତେଣୁ "ବହୁ ସଂଖ୍ୟାରେ ତାଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କରିଥିଲେ।
v.2
ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ: ଏଠାରେ "ଦେଖ" ସୂଚିତ କରେ ଯେ ଏହି ମାମଲା ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଯୋଗ୍ୟ |
"ଜଣେ କୁଷ୍ଠ ବ୍ୟକ୍ତି ଆସି ତାଙ୍କୁ ପୂଜା କଲେ" ଏହା ଏକ ନମ୍ର କାର୍ଯ୍ୟ, ଯାହା ସୂଚିତ କରେ ଯେ ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶକ୍ତି ଜାଣିଛନ୍ତି |
ପ୍ରଭୁ, ଯଦି ତୁମେ ଇଚ୍ଛୁକ, ତୁମେ ମୋତେ ପରିଷ୍କାର କରିପାରିବ। " ଏହି ବାକ୍ୟ ଦର୍ଶାଏ ଯେ ଗୋଟିଏ ପଟେ ସେ ତାଙ୍କ ଦୁର୍ନୀତି ଜାଣିଥିଲେ ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ଆରୋଗ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକ ଥିଲା, ଅନ୍ୟପଟେ ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶକ୍ତି ଜାଣିଥିଲେ ଏବଂ ସେ ତାଙ୍କୁ ସୁସ୍ଥ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିଲେ |
ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅର୍ଥ: "ଏକ କୁଷ୍ଠ" ପୁରୁଣା ନିୟମରେ ରେକର୍ଡ ହୋଇଥିବା ମାମଲା ଅନୁଯାୟୀ, କୁଷ୍ଠ କର୍ତ୍ତୃତ୍ୱ ଏବଂ ଆଜ୍ଞା ଅବମାନନା ସହିତ ଜଡିତ (ଗଣନା 12:1-10, 2ରାଜା 5:9-14), ତେଣୁ ଏକ ଲେପର୍ ହେଉଛି ଅବମାନନାକାରୀ ଲୋକଙ୍କ ପ୍ରକାର, ଅର୍ଥାତ୍ ଇସ୍ରାଏଲ (ରୋମୀୟ 10:21) ।
ବାଇବଲରେ, କୁଷ୍ଠ ହେଉଛି ପୁରୁଷଙ୍କ ଅପରିଷ୍କାର ପାପର ପ୍ରକାର:
1) କୁଷ୍ଠ ଭିତର ଭାଗରୁ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ, ଯାହା ପାପ ପୁରୁଷଙ୍କ ପ୍ରକୃତିର ବୋଲି ପ୍ରତୀକ କରେ |
2) କୁଷ୍ଠ ରୋଗକୁ ସୁସ୍ଥ କରିବା କଷ୍ଟକର, ପାପ ହଟାଇବା କଷ୍ଟକର ବୋଲି ପ୍ରତୀକ କରେ |
3) କୁଷ୍ଠ ସଂକ୍ରାମକ, ପାପ ସଂକ୍ରାମକ ବୋଲି ପ୍ରତୀକ କରେ |
4) କୁଷ୍ଠ ପୁରୁଷମାନଙ୍କୁ ପଚିଯାଏ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦୁର୍ଗନ୍ଧ କରେ, ପାପର ମଇଳା ଏବଂ ପାପର ଭୟଙ୍କର ଏବଂ ଦୁଃଖଦ ଶେଷକୁ ପ୍ରତୀକ କରେ |
ବାକ୍ୟରେ ଜ୍ଞାନ:
1) ପାପର ମଇଳାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ପୁରୁଷଙ୍କ ମାଂସ ଏବଂ ପ୍ରକୃତି ସର୍ବଦା ଭଗବାନଙ୍କୁ ଅପମାନିତ କରେ | ଭଗବାନଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଆମେ କୁଷ୍ଠ ।
2) ଏହି ପଦ ଆମକୁ ପାପୀ ଭାବରେ ସୁସ୍ଥ ହେବାର ଅବସ୍ଥା ପ୍ରକାଶ କରେ:
A. ଜଣେ ତାଙ୍କର ଦୁର୍ନୀତି ଏବଂ ଅସହାୟତାକୁ ସ୍ୱୀକାର କରିବାକୁ ପଡିବ |
B. ଜଣେ ଆସି ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ପୂଜା କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ତାଙ୍କ ପାପ ସ୍ୱୀକାର କରିବାକୁ ପଡିବ |
C. ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଆରୋଗ୍ୟ ଶକ୍ତି ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ କରିବାକୁ ପଡିବ |
D. ଜଣେ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ପଚାରିବାକୁ ପଡିବ |
3) ଆମକୁ ନିଜ ସିଂହାସନରୁ ଓହ୍ଲାଇ ନମ୍ରତା ସହିତ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ନିକଟକୁ ଆସିବାକୁ ପଡିବ ("ଆସ ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ପୂଜା କର") ଏବଂ ତା'ପରେ ଆମେ ତାଙ୍କ ଶକ୍ତି ଅନୁଭବ କରିବୁ |
4) ଅନେକ ଥର ଆମେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ମହାନ ଶକ୍ତି ରେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁ ଏବଂ ଆମେ ତାଙ୍କ ଇଚ୍ଛାରେ ବିଶ୍ୱାସ କରିବାକୁ ସାହସ କରୁ ନାହୁଁ | ବିଶ୍ୱାସୀମାନେ କେବଳ ତାଙ୍କ ଶକ୍ତିରେ ବିଶ୍ୱାସ କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ ବରଂ ତାଙ୍କ ପ୍ରେମରେ ମଧ୍ୟ ବିଶ୍ୱାସ କରିବା ଉଚିତ୍ |
5) ପ୍ରଭୁଙ୍କ "ପାରନ୍ତି" ହେଉଛି ତାଙ୍କ ଶକ୍ତିର ବିଷୟ | ପ୍ରଭୁଙ୍କ "ଇଚ୍ଛା" ହେଉଛି ତାଙ୍କ ଇଚ୍ଛାର ବିଷୟ | ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଶକ୍ତି ତାଙ୍କ ଇଚ୍ଛା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରେ |
v.3
ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ: "ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ହାତ ବଢ଼ାଇ କରି ତାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିଥିଲେ" ସାଧାରଣତଃ, ପୁରୁଷମାନେ କୁଷ୍ଠକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରନ୍ତି ନାହିଁ ଯେପରି ସେମାନେ ଅପରିଷ୍କାରତାରେ ସଂକ୍ରମିତ ହୋଇପାରନ୍ତି | ତଥାପି ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ଏକ ବିପରୀତ ଉପାୟରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥିଲେ ଏବଂ ସ୍ପର୍ଶ କରାଯାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଆଣିଥିଲେ |
"ମୁଁ ଇଚ୍ଛୁକ" ଏହି ବାକ୍ୟ ଦର୍ଶାଏ ଯେ କେବଳ ପ୍ରଭୁଙ୍କର ଦୁଷ୍ଟମାନଙ୍କୁ ସୁସ୍ଥ କରିବାର ଶକ୍ତି ନାହିଁ ବରଂ ତାଙ୍କ ହୃଦୟ ମଧ୍ୟ "ଇଚ୍ଛୁକ" ଥିଲା |
ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ: "ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ହାତ ବାହାର କରି ତାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିଥିଲେ" ସାଧାରଣତଃ, ପୁରୁଷମାନେ କୁଷ୍ଠକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରନ୍ତି ନାହିଁ ଯେପରି ସେମାନେ ଅପରିଷ୍କାରତାରେ ସଂକ୍ରମିତ ହୋଇପାରନ୍ତି | ତଥାପି ପ୍ରଭୁ ଯୀଶୁ ଏକ ବିପରୀତ ଉପାୟରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥିଲେ ଏବଂ ସ୍ପର୍ଶ କରାଯାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଆଣିଥିଲେ |
"ମୁଁ ଇଚ୍ଛୁକ" ଏହି ବାକ୍ୟ ଦର୍ଶାଏ ଯେ କେବଳ ପ୍ରଭୁଙ୍କର ଦୁଷ୍ଟମାନଙ୍କୁ ସୁସ୍ଥ କରିବାର ଶକ୍ତି ନାହିଁ ବରଂ ତାଙ୍କ ହୃଦୟ ମଧ୍ୟ "ଇଚ୍ଛୁକ" ଥିଲା |
ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅର୍ଥ: "ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ହାତ ବାହାର କରି ତାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କଲେ" ପ୍ରଭୁଙ୍କ ସ୍ପର୍ଶ ହେଉଛି ଶରୀରର ସିଧାସଳଖ ସମ୍ପର୍କ | ଏହା ପ୍ରତୀକ ଯେ ପ୍ରଭୁ ଅବତାର ଦ୍ୱାରା ଯିହୁଦୀମାନଙ୍କ ଭିତରକୁ ଆସିଥିଲେ । ସେ ହେଉଛନ୍ତି ଜଣେ ଯାହାକୁ ଯିହୁଦୀମାନେ ଶୁଣିଥିଲେ, ଆଖିରେ ଦେଖିଥିଲେ, ଚିନ୍ତା କରିଥିଲେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ହାତ ସ୍ପର୍ଶ କରିଥିଲେ (୧ଯୋହନ ୧:୧)।
ବାକ୍ୟରେ ଜ୍ଞାନ:
1) ପ୍ରଭୁ ଆମର ଦୁର୍ବଳତା (heb . 4:15) ଏବଂ ଆମର ଯନ୍ତ୍ରଣା ପ୍ରତି ସହାନୁଭୂତି ପ୍ରକାଶ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ଅଟନ୍ତି । ସେ ଆମର ଭାବନାରେ ପ୍ରବେଶ କରିବାକୁ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି ("ଯୀଶୁ ତାଙ୍କ ହାତ ବାହାର କରି ତାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିଥିଲେ") ଏବଂ ଆମ ପ୍ରତି ସହାନୁଭୂତି ପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି |
2) "ସ୍ପର୍ଶ" ବାଇବଲରେ ଏକୀକରଣର ପ୍ରତୀକ । ସ୍ୱର୍ଗୀୟ ଡାକ୍ତର ପ୍ରଭୁ ଆମ ସହିତ ଏକୀକରଣ ମାଧ୍ୟମରେ ଆମର ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଅଂଶରୁ ଆମକୁ ସୁସ୍ଥ କରନ୍ତି |
3) ପ୍ରଭୁ କହିଥିଲେ "ମୁଁ ଇଚ୍ଛୁକ"। ପାପୀମାନେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ହୃଦୟରେ ଅଛନ୍ତି । ତାଙ୍କର ପାପୀମାନଙ୍କର ଭାବନା ଅଛି ଏବଂ ପାପୀମାନଙ୍କର ଯନ୍ତ୍ରଣା ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେପରି ଏହା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିଲା |
4) ପ୍ରଭୁ କହିଥିଲେ ଯେ ସେ କେବଳ ଇଚ୍ଛୁକ ବୋଲି କହିଲେ ନାହିଁ ବରଂ , ସେ ମଧ୍ୟ ହାତ ବଢ଼ାଇ କରି ତାଙ୍କୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିଥିଲେ, ଯାହା ସୂଚିତ କରେ ଯେ ତାଙ୍କର ଇଚ୍ଛା ପୂର୍ଣ୍ଣ ଥିଲା | ଯଦି ଜଣେ ମନୁଷ୍ୟ ବଞ୍ଚି ନଥାଏ, ତେବେ ଏହା ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଅନିଚ୍ଛା ହେତୁ ନୁହେଁ | ଏହା ହେଉଛି ଯେ ସେ, ଯିଏ ଅଳ୍ପ ବିଶ୍ୱାସର, ପ୍ରଭୁଙ୍କ ନିକଟକୁ ଆସିବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ ନୁହଁନ୍ତି |
5) "ସଫା ହୁଅନ୍ତୁ" ପ୍ରଭୁଙ୍କ ବାକ୍ୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ସହିତ ଅଛି | ଥରେ ପ୍ରଭୁ ଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବାକ୍ୟ କହିବା ପରେ, ଏହା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବ |
6) ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଅଧିକାଂଶ କାର୍ଯ୍ୟ ତାଙ୍କ ବାକ୍ୟ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଏ | ଯଦି ଆମେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ସହ କାମ କରିବାକୁ ଚାହୁଁ, ପ୍ରଥମେ ଆମକୁ ତାଙ୍କ ବାକ୍ୟ ପାଇବାକୁ ପଡିବ |
v.4
ପୃଷ୍ଠଭୂମି: ପୁରୁଣା ନିୟମର ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ, ଯେତେବେଳେ ଏକ ଲେପର୍ ସୁସ୍ଥ ହେଲା, ତାଙ୍କୁ ପୁରୋହିତ ଦେଖିବେ | ପୁରୋହିତ ତାଙ୍କୁ ପରିଷ୍କାର ଘୋଷଣା କରିବା ପରେ ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ବଳିଦାନ ଦେବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ । ଯେହେତୁ ସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ପାଇଁ ବଳିଦାନ ଦେଇଥିଲେ, ସେ ଲୋକମାନଙ୍କ ଆଗରେ ସାକ୍ଷୀ ହୋଇଥିଲେ ଏବଂ ଏହା ଏକ ସତ୍ୟ ହୋଇଗଲା ଯାହା କୁ ହଟାଇବାରେ ଅସମର୍ଥ ଅଟେ Lev. 14:2-20
ଆକ୍ଷରିକ ଅର୍ଥ: "ଦେଖ ଯେ ତୁମେ କାହାକୁ କୁହ ନାହିଁ" ଏହାର କାରଣ ହେଉଛି ପ୍ରଭୁ ଜାଣିଥିଲେ ପୁରୁଷମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ କ'ଣ ଅଛି (ଯୋହନ ୨:୨୫) ଏବଂ ସେ ଚାହୁଁନଥିଲେ ଯେ ପୁରୁଷମାନେ ତାଙ୍କୁ ମନ୍ଦ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସହିତ ଅନୁସରଣ କରନ୍ତୁ |
"କିନ୍ତୁ ତୁମ ରାସ୍ତାରେ ଯାଅ, ନିଜକୁ ପୁରୋହିତଙ୍କୁ ଦେଖାଅ, ଏବଂ ମୋଶା ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଥିବା ଉପହାର ପ୍ରଦାନ କର। " କାରଣ ଏହା ଏକ ପରିବର୍ତ୍ତନକାଳୀନ ଅବଧି ଥିଲା ଏବଂ ଅନୁଗ୍ରହର ବିତରଣ ଆସିନଥିଲା (ମୁକ୍ତି ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ କ୍ରୁଶବିଦ୍ଧ କରାଯାଇ ନଥିଲା)। ତେଣୁ ଇହୁଦୀ ବିଶ୍ୱାସୀମାନେ ତଥାପି ପୁରୁଣା ନିୟମର ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଚାଲିଥିଲେ ।
"ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ସାକ୍ଷ୍ୟ ଭାବରେ" ଏହା ପ୍ରମାଣ କରେ ଯେ ଲେପର୍ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସୁସ୍ଥ ହୋଇଯାଇଥିଲା ଏବଂ ସେ ସାଧାରଣତଃ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିଲେ |
ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅର୍ଥ: "ମୋଶା ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଥିବା ଉପହାର ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତୁ" ଉପହାର ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ପ୍ରକାର ଥିଲା | ସେ ନିଜେ ଜଣେ ପାପୀ ଭଗବାନଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରହଣୀୟ ହେବାର ପ୍ରମାଣ ( ଏବ୍ରୀ 9:9, 14, 24-28)।
ଶବ୍ଦରେ ଜ୍ଞାନ:
1) ସ୍ୱର୍ଗର ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ଦେଖାଇବାକୁ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି ନାହିଁ ("ଦେଖ ଯେ ଆପଣ କାହାକୁ କୁହନ୍ତି ନାହିଁ") ଏବଂ ସେ ନିଜକୁ ଲୁଚାଇବାକୁ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି |
2) ପ୍ରଭୁ ଆଇନର ଧାର୍ମିକତାକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବମାନନା କରିନଥିଲେ (mt 3:15)। ବିଶ୍ୱାସୀମାନେ ଆତ୍ମା ହେବାର ବାହାନାରେ ପୁରୁଷମାନଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ("ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସାକ୍ଷ୍ୟ ଭାବରେ") କେବଳ ଏବଂ ଆଇନସମ୍ମତ ସାକ୍ଷ୍ୟ ଦେବାକୁ ଅବହେଳା କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ |
3) ଆମେ ବଞ୍ଚିଯିବା ପରେ, ଆମକୁ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ଭଗବାନଙ୍କୁ ଖୁସି କରିବା ପାଇଁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କୁ ପ୍ରକାଶ କରିବାକୁ ପଡିବ |
0 Comments