5:1-12
ପାଉଲ ଦର୍ଶାଇଛନ୍ତି ଯେ ମାନବ ଜାତିର ପତନର ପ୍ରଭାବରୁ ପାପରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବାର ଏକମାତ୍ର ଉପାୟ ହେଉଛି ଭଗବାନଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହର ମାଗଣା ଉପହାର ମାଧ୍ୟମରେ ଯାହା ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଯଥାର୍ଥତା ପ୍ରଦାନ କରେ | ପ୍ରାୟତଃ, ଏହା ବିଶ୍ୱାସୀମାନଙ୍କୁ ଆହୁରି ଅଧିକ ଆଶ୍ୱାସନା ଏବଂ ଆଶା ଦେଇଥାଏ | ଯଦି ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଥାଉ, ତେବେ ଆମର ଭଲ କାର୍ଯ୍ୟ ହେତୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ କ୍ରସରେ ଆମ ପାଇଁ ଯାହା କରିଥିଲେ ସେଥିପାଇଁ ଆମେ ବଞ୍ଚିଥାଉ | ତେଣୁ ଏହି ପଦଗୁଡ଼ିକ ପୂର୍ବରୁ ଯାହା ଆସିଥିଲା ତାହାକୁ ଦୃଢ ଏବଂ ଦୃଢ କରେ |
କିନ୍ତୁ ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ଅନୁସରଣ କରୁଥିବା କଥା ସୂଚାଇଦିଅନ୍ତି | ଅଧ୍ୟାୟ 6 ରେ, ପାଉଲ ମୁକ୍ତିରୁ ପବିତ୍ରତା କୁ ଯାଆନ୍ତି | ପବିତ୍ରତା ଏବଂ ପାପରୁ ସ୍ୱାଧୀନତା ଜୀବନ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଉଛି ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଆମର ନୂତନ ପରିଚୟ ବୁଝିବା | ତେଣୁ ଯେତେବେଳେ ପାଉଲ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଆମର ନୂତନ ପରିଚୟ ସହିତ ଆଦାମରେ ଆମର ପୁରୁଣା ପରିଚୟକୁ ବିପରୀତ କରନ୍ତି, ସେ ଆମର ପବିତ୍ରତା ପାଇଁ ଏକ ମୂଳଦୁଆ ପକାଇ ଆଗକୁ ଦେଖନ୍ତି | ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଅନୁଗ୍ରହ, ପାପ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁର ବିଷୟବସ୍ତୁ ରାଜତ୍ୱ ଶକ୍ତି ଭାବରେ 6-8 ଅଧ୍ୟାୟରେ ବାରମ୍ବାର ଦୃଶ୍ୟମାନ ହେବ (ଡଗଲାସ୍ ମୁ, ରୋମାନମାନଙ୍କୁ ଏପିଷ୍ଟଲ୍ [ଏର୍ଡମାନ୍ସ], ପୃଷ୍ଠା 315-316)।
ଆଦମ କିମ୍ବା ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହ ପରିଚୟ ହେଉଛି 5:12-21 ବୁଝିବାର ଚାବିକାଠି | ପାଉଲ କହୁଛନ୍ତି ଯେ ହୁଏତ ତୁମେ ନିନ୍ଦାର ଶିକାର ହୋଇଛ କାରଣ ତୁମେ ଆଦାମରେ ଅଛ କିମ୍ବା ତୁମେ ଯଥାର୍ଥ କାରଣ ତୁମେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଅଛ | ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ସେ ଦର୍ଶାଇଛନ୍ତି ଯେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଭଗବାନଙ୍କ ଧାର୍ମିକତାର ଅନୁଗ୍ରହପୂର୍ଣ୍ଣ ଉପହାର ଆଦାମଙ୍କ ଅବମାନନାରୁ ଆସିଥିବା ପାପର ବିନାଶ ଠାରୁ ବହୁତ ଅଧିକ | ଦୁଇଥର (5:15, 17) ସେ କୁହନ୍ତି, "ବହୁତ ଅଧିକ। ସେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସୀମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ଠାରେ ସେମାନଙ୍କର ଗୌରବମୟ ଭବିଷ୍ୟତର ନିଶ୍ଚିତତା ସହିତ ଉତ୍ସାହିତ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି | ସଂକ୍ଷିପ୍ତ କରିବାକୁ:
ଯଦି ତୁମେ ଆଦମରେ ଅଛ, ତୁମେ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱରେ ଅଛ, କିନ୍ତୁ ଯଦି ତୁମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଅଛ, ତୁମେ ଜୀବନରେ ରାଜତ୍ୱ କରିବ, କାରଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପହାର ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ଠାରୁ ଅଧିକ |
ମାର୍ଟିନ୍ ଲଏଡ୍-ଜୋନ୍ସ (ରୋମାନ୍ସ: ଆଶ୍ୱାସନା [ଜୋଣ୍ଡରଭାନ୍], ପି. 178) ଏହାକୁ କହିଛନ୍ତି, "ଆଦାମଙ୍କ କାରଣରୁ ଯାହା ଘଟିଛି, ଏବଂ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ କାରଣରୁ କ'ଣ ଘଟିଛି ଏବଂ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଘଟିବ ସେ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ମାନବ ଜାତିର ପୁରା କାହାଣୀକୁ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ କରାଯାଇପାରିବ। ପ୍ରଥମେ, ପାଉଲ ଆଦାମଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ମାନବ ଜାତିର କ'ଣ ହେଲା ତାହା ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରନ୍ତି:
1. ଯଦି ଆପଣ ଆଦାମରେ ଅଛନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱରେ ଅଛନ୍ତି (5:12-14)।
ରୋମାନ୍ସ 5:12-14: "ତେଣୁ, ଯେପରି ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ଦୁନିଆରେ ପ୍ରବେଶ କଲେ, ଏବଂ ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ମୃତ୍ୟୁ, ଏବଂ ତେଣୁ ମୃତ୍ୟୁ ସମସ୍ତ ପୁରୁଷଙ୍କ ପାଇଁ ବ୍ୟାପିଗଲା, କାରଣ ସମସ୍ତ ପାପ - କାରଣ ଆଇନ ପାପ ଦୁନିଆରେ ନହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, କିନ୍ତୁ ଆଇନ ନଥିବା ବେଳେ ପାପ କୁହାଯାଏ ନାହିଁ | ତଥାପି ମୃତ୍ୟୁ ଆଦମଙ୍କଠାରୁ ମୋଶାଙ୍କ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ରାଜତ୍ୱ କରିଥିଲା, ଏପରିକି ଯେଉଁମାନେ ଆଦାମଙ୍କ ଅପରାଧର ସମାନତାରେ ପାପ କରିନଥିଲେ, ଯିଏ ଏକ ପ୍ରକାର ତାଙ୍କର ଅଟନ୍ତି ଯିଏ ଆସିବାକୁ ଯାଉଥିଲେ। "
A. ପାପ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁ ଆଡାମ ଏବଂ "ଆଡାମରେ" ମାଧ୍ୟମରେ ଦୁନିଆରେ ପ୍ରବେଶ କଲା, ଆମେ ସମସ୍ତେ sinner (5:12) |
ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ପାଉଲ ଆଦାମଙ୍କ ଐତିହାସିକତା ଏବଂ ଜେନେସିସର ପ୍ରଥମ ତିନୋଟି ଅଧ୍ୟାୟରେ ପତନର କାହାଣୀରେ ବିଶ୍ୱାସ କରିଥିଲେ | ପାପ କିପରି ମାନବ ଜାତିରେ ପ୍ରବେଶ କଲା ତାହା ବର୍ଣ୍ଣନା କରିବା ପାଇଁ ଜେନେସିସ୍ ର ଲେଖକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଉଦ୍ଭାବିତ ଆଦାମ ଏକ ପୌରାଣିକ ଚିତ୍ର ନଥିଲେ | ବରଂ, ଭଗବାନ ଆଦାମ ଏବଂ ଇଭଙ୍କୁ ପ୍ରଥମ ମଣିଷ ଭାବରେ ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲେ, ସେମାନଙ୍କୁ ଇଡେନ୍ ବଗିଚାରେ ରଖିଥିଲେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କୁ ଭଲ ଏବଂ ମନ୍ଦ ଜ୍ଞାନର ଗଛ ନ ଖାଇବାକୁ ଏକ କଠୋର ଆଜ୍ଞା ଦେଇଥିଲେ | ସେମାନେ ଭଗବାନଙ୍କୁ ଅବମାନନା କଲେ, ଯାହାଫଳରେ ଭଗବାନ ସେମାନଙ୍କୁ ବଗିଚାରୁ ନିର୍ବାସିତ କଲେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ପାପ ଫଳରେ ମାନବ ଜାତି ଉପରେ ଅଭିଶାପ ଲଦିଦେଲେ |
ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ପାସ୍ କରିବାରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ଯଦିଓ ଇଭ୍ ପ୍ରଥମେ ପାପ କରିଥିଲେ, ଭଗବାନ ଆଦାମଙ୍କୁ ମାନବ ଜାତିକୁ ପାପରେ ବୁଡ଼ାଇ ଥିବାରୁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ କରିଥିଲେ । କାହିଁକି? କାରଣ ଭଗବାନ ପତନ ପୂର୍ବରୁ ସେହି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ବଗିଚାରେ ତାଙ୍କ ପତ୍ନୀଙ୍କ ମୁଖ୍ୟ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ। ମୁଣ୍ଡ ସିପ୍ ର ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା ହେଉଛି ଦାୟିତ୍ୱ କିମ୍ବା ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱ | ତାଙ୍କୁ ପ୍ରଲୋଭିତ ଏବଂ ପ୍ରତାରଣା କରିବା ପାଇଁ ଶୟତାନ ମହିଳାଙ୍କ ନିକଟକୁ ଗଲେ । ଆଦାମ ନିଷ୍କ୍ରିୟ ଭାବରେ ତାଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱକୁ ପାପକୁ ଅନୁସରଣ କଲେ | କିନ୍ତୁ ଭଗବାନ ଆଦାମଙ୍କୁ ଦୁନିଆରେ ପାପ ପରିଚିତ କରାଇବା ପାଇଁ ଚାର୍ଜ କରନ୍ତି, କାରଣ ଇଭ୍ ଙ୍କ ମୁଣ୍ଡ ଭାବରେ, ଆଦାମ ଦାୟୀ ଥିଲେ | ସ୍ୱାମୀମାନେ ସେମାନଙ୍କ ପରିବାରର ନେତୃତ୍ୱ ନେବା ପାଇଁ ଏହି ଦାୟିତ୍ୱ ଏବଂ ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱ
ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଭାବରେ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସ୍ଥାନରେ ଅଛି (ephisian . 5:23; 1 cor.11:3)। ଏବଂ ପୁରୁଷମାନେ ଭଗବାନଙ୍କ ପାଇଁ ଦାୟୀ
ପାଉଲ କୁହନ୍ତି (5:12ଏ), "ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ପାପ ଦୁନିଆରେ ପ୍ରବେଶ କଲା, ଏବଂ ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ମୃତ୍ୟୁ। ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ହେଉଛନ୍ତି ଆଦାମ (5:14)। ଯେତେବେଳେ ଆଦାମ ଭଗବାନଙ୍କ ସ୍ପଷ୍ଟ କମାଣ୍ଡକୁ ଅବମାନନା କଲେ ଏବଂ ନିଷେଧ ଫଳ ଖାଇଲେ ସେତେବେଳେ ପାଉଲ ମୂଳ ପାପ ବିଷୟରେ କହୁଛନ୍ତି । ଭଗବାନ ଆଦମଙ୍କୁ ଚେତାବନୀ ଦେଇଥିଲେ ଯେ ଯେଉଁଦିନ ସେ ସେହି ଫଳ ଖାଇଥିଲେ,
ସେ ମରିଯିବେ (gen 2:17)। ଏହା ଉଭୟ ଶାରୀରିକ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ମୃତ୍ୟୁ, କିମ୍ବା ଭଗବାନଙ୍କଠାରୁ ଅଲଗା ହେବା ବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଛି | ଏହି ସମୟରେ ଆଦାମ ଏବଂ ଇଭ୍ ଫଳ ଖାଇଥିଲେ, ଶାରୀରିକ ବୃଦ୍ଧାବସ୍ଥା ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁର ପ୍ରଭାବ ଗତିଶୀଳ ହୋଇଥିଲା | ପିତୃପୁରୁଷମାନେ ଅସାଧାରଣ ଭାବରେ ଦୀର୍ଘ ଜୀବନ ବଞ୍ଚିଥିବାବେଳେ, ଜେନେସିସ୍ 5 ର ବାରମ୍ବାର ନିବୃତ୍ତ ହେଉଛି, "ଏବଂ ସେ ମରିଗଲେ, ... ଏବଂ ସେ ମରିଗଲେ। " ମୂଳ ପାପ ପରେ ଲୋକମାନେ କେବଳ ଶାରୀରିକ ଭାବରେ ମରିବା ଆରମ୍ଭ କରିନଥିଲେ, ବରଂ ସମଗ୍ର ସୃଷ୍ଟିମୃତ୍ୟୁ ଅନୁଭବ କରିବାକୁ ଲାଗିଲା (romans ୮:୨୦-୨୨)।
କିନ୍ତୁ ପାଉଲଙ୍କ ମନରେ କେବଳ ଶାରୀରିକ ମୃତ୍ୟୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଆଦାମଙ୍କ ପତନ ମାଧ୍ୟମରେ ଆସିଥିବା ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ମୃତ୍ୟୁ ମଧ୍ୟ ଅଛି | ରୋମାନ୍ସ 5:21 ରେ, ପଲ୍ ଅନନ୍ତ ଜୀବନ ସହିତ ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ଆସିଥିବା ମୃତ୍ୟୁକୁ ବିପରୀତ କରନ୍ତି | ଯେତେବେଳେ ଆଦାମ ପାପ କଲେ, ସେ ଭଗବାନଙ୍କଠାରୁ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ପୃଥକତା ଅନୁଭବ କଲେ ଯାହା ଅନନ୍ତ ଜୀବନର ଉପହାର ବ୍ୟତୀତ ଭଗବାନଙ୍କଠାରୁ ଅନନ୍ତ ଅଲଗା ହୋଇଥାନ୍ତା, ଯାହାକୁ ବାଇବଲ "ଦ୍ୱିତୀୟ ମୃତ୍ୟୁ" (revelation ୨୦:୬, ୧୪) ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରେ | ତେଣୁ ଉଭୟ ଶାରୀରିକ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ମୃତ୍ୟୁ ଆଦାମଙ୍କ ମୂଳ ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ଦୁନିଆରେ ପ୍ରବେଶ କଲା |
କିନ୍ତୁ ରୋମାନ୍ସ 5:12 ରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ (ଏବଂ ସବୁଠାରୁ ବିବାଦୀୟ) ବାକ୍ୟ ହେଉଛି, ପାଉଲ ଯେତେବେଳେ କୁହନ୍ତି, "ଏବଂ ତେଣୁ ମୃତ୍ୟୁ ସମସ୍ତ ପୁରୁଷଙ୍କ ପାଇଁ ବ୍ୟାପିଗଲା, କାରଣ ସମସ୍ତ ପାପ"? ଚାରୋଟି ମୁଖ୍ୟ ଦୃଶ୍ୟ ଅଛି (ଏଥିସହ ଥୋମାସ୍ ଶ୍ରେନରଙ୍କ ଏକ ପଞ୍ଚମ, ଅଧିକ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଦୃଶ୍ୟ)। ସେହି ମତଗୁଡ଼ିକୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା ନକରି, ମୁଁ ଭାବୁଛି ପ୍ରସଙ୍ଗର ଆଲୋକରେ ସର୍ବୋତ୍ତମ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ହେଉଛି ପାଉଲ କହୁଛନ୍ତି, "ଯେତେବେଳେ ଆଦାମ ପାପ କଲେ, ଆମେ ସମସ୍ତେ ପାପ କରିଥିଲୁ। ଅନ୍ୟ ଅର୍ଥରେ, ଭଗବାନ ଆଦାମଙ୍କୁ ମାନବ ଜାତିର ପ୍ରତିନିଧି ମୁଖ୍ୟ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ । ତାଙ୍କ ପାପ ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତିକୁ ପାପରେ ଜଡିତ କରିଥିଲା | ତାଙ୍କ ପରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପାପ ଇମ୍ପୁଟ୍ କିମ୍ବା ଚାର୍ଜ କରାଯାଇଥିଲା । ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ହେତୁ, ଆମେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଆମର ପ୍ରଥମ ଇଚ୍ଛାକୃତ ପାପ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ପାପ ପାଇଁ ଦୋଷୀ ଭାବରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲୁ | ଆମେ ପାପ କରୁଥିବାରୁ ଆମେ ପାପୀ ନୁହଁ; ଆମେ ପାପ କରୁ କାରଣ ଆଦାମଙ୍କ ସହ ଆମର ମିଳନ ଦ୍ୱାରା ଆମେ ପାପୀ |
ଏହାର ସାଧାରଣ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ହେଉଛି, "ଏହା ଠିକ୍ ନୁହେଁ!" କିନ୍ତୁ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ସର୍ବଶକ୍ତିମାନ ସାର୍ବଭୌମଙ୍କୁ ଅନ୍ୟାୟ (ରୋମ୍ ୯:୨୦-୨୧) ଅଭିଯୋଗ କରିବା ସର୍ବଦା ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିପଜ୍ଜନକ! ଯଦି ଭଗବାନ ଆଦମଙ୍କୁ ମାନବ ଜାତିର ପ୍ରତିନିଧି ମୁଖ୍ୟ ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରିବାକୁ ସ୍ଥିର କରନ୍ତି, ତେବେ ଏହା କରିବା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଭଗବାନଙ୍କ ଅଧିକାର | ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଆମେ ପ୍ରତିଦିନ ଏହି ପ୍ରକାରର ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ ସହିତ ବଞ୍ଚୁଛୁ | ଯଦି ଆମର ରାଜନୈତିକ ନେତାମାନେ ଅନ୍ୟ ଦେଶ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଯୁଦ୍ଧ ଘୋଷଣା କରନ୍ତି, ତେବେ ଆମେ ଯୁଦ୍ଧକୁ ଯିବା ଏବଂ ଆମର କିଛି ସୈନିକ ଆମ ନେତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ହେତୁ ମରିଯିବେ । ସେମାନଙ୍କର ନିଷ୍ପତ୍ତି ଆମର ନିଷ୍ପତ୍ତି ଥିଲା କାରଣ ସେମାନେ ଆମକୁ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରନ୍ତି | ଅନ୍ୟାୟ ଅଭିଯୋଗର ଆଉ ଏକ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ହେଉଛି, ଆପଣ ଭାବୁଛନ୍ତି କି ଆପଣ ଆଦାମଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଭଲ କରିଥାନ୍ତେ? ଆପଣ ଭାବୁଛନ୍ତି କି ଯଦି ଆପଣ ଆଦାମଙ୍କ ପାପର ପ୍ରଭାବ ଏବଂ ଦୋଷ ବିନା ଜନ୍ମ ହୋଇଥାନ୍ତେ ତେବେ ଆପଣ ପ୍ରଲୋଭନକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରି ଥାନ୍ତେ ଏବଂ ଏକ ପାପହୀନ ଜୀବନ ବଞ୍ଚିଥାନ୍ତେ? ତାହା ସମ୍ଭାବନା ନାହିଁ! ଏବଂ, ଶେଷରେ, ଯଦି ଏହା ଠିକ୍ ନୁହେଁ ଯେ ଆଦାମ ତୁମକୁ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିଥିଲେ ଯେତେବେଳେ ସେ ପାପ କରିଥିଲେ, ନା ଏହା ଠିକ୍ ନୁହେଁ ଯେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ କ୍ରସରେ ମୃତ୍ୟୁ ବରଣ କରିବା ସମୟରେ ତୁମକୁ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରିଥିଲେ |
କିନ୍ତୁ ଯେହେତୁ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ମତ ଅଛି, ଆମେ କିପରି ଜାଣିବୁ ଯେ ପାଉଲ ପ୍ରକୃତରେ କହୁଛନ୍ତି, "ଯେତେବେଳେ ଆଦାମ ପାପ କରନ୍ତି, ଆମେ ସମସ୍ତେ ପାପ କରିଥିଲୁ"?
ବି. ପ୍ରମାଣ ଯେ ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତିକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଛି ଯେ ମୃତ୍ୟୁ ସର୍ବଭାରତୀୟ (5:13-14)।
ପାଉଲ ଏକ ତୁଳନା ସହିତ ପଦ 12 ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତି ("ଯେପରି"), କିନ୍ତୁ ତା'ପରେ ତାଙ୍କ ମନ୍ତବ୍ୟକୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କିମ୍ବା ପ୍ରମାଣ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ-ବାକ୍ୟରେ ଭାଙ୍ଗିଯାଆନ୍ତି, "କାରଣ ସମସ୍ତ ପାପ କରନ୍ତି। ଚିନ୍ତାଧାରାର ପ୍ରବାହ ଅନୁସରଣ କରିବା ସହଜ ନୁହେଁ, ପାଉଲ ଯୁକ୍ତି କରୁଥିବା ପରି ମନେହୁଏ ଯେ ଆଦାମଙ୍କ ସମୟରୁ ମୋଶା ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ପାପ ହେତୁ ନୁହେଁ, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ଦିଆଯାଇ ନଥିଲା କାରଣ ସେମାନେ ଆଇନର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଭଙ୍ଗ କରୁନଥିଲେ, ବରଂ ତାଙ୍କ ମୂଳ ପାପରେ ଆଦାମଙ୍କ ସହ ସେମାନଙ୍କର ପରିଚୟ ହେତୁ |
କିନ୍ତୁ, ପାଉଲ ଯେତେବେଳେ ଯୋଗ କରନ୍ତି (5:14), "ଯେଉଁମାନେ ଆଦାମଙ୍କ ଅପରାଧର ସମାନତାରେ ପାପ କରିନାହାଁନ୍ତି" ସେତେବେଳେ ମଧ୍ୟ କ'ଣ ବୁଝାନ୍ତି? ପୁନର୍ବାର, ବହୁତ ବିତର୍କ ଅଛି, କିନ୍ତୁ ଲାଗୁଛି ଯେ ପାଉଲର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଆଇନ ଦିଆଯିବା ପରେ, ପାପୀମାନେ ଭଗବାନଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକୁ ଉଲ୍ଲଂଘନ କରିଥିଲେ, ଏପରିକି ଆଦାମ କରିଥିଲେ | କିନ୍ତୁ ଯେଉଁମାନେ ଆଦାମ ଏବଂ ମୋଶାଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରହୁଥିଲେ ସେମାନେ ତଥାପି ପାପ କରିଥିଲେ, ଯଦିଓ ସେମାନଙ୍କର ଦୋଷ କୁ ହାତାହାତି କରାଯାଇ ନଥିଲା କାରଣ ସେମାନେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଉଲ୍ଲଂଘନ କରିନଥିଲେ | ତେଣୁ, ଯଦି ସେମାନଙ୍କର ଦୋଷ କୁହାନଯାଏ, ତେବେ ସେମାନେ ସମସ୍ତେ କାହିଁକି ମରିଲେ? ଉତ୍ତର: ସେମାନେ ମରିଗଲେ କାରଣ ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ସେମାନଙ୍କୁ ଇମ୍ପୁଟ୍ କରାଯାଇଥିଲା | ଯେତେବେଳେ ସେ ପାପ କଲେ ସେମାନେ ପାପ କଲେ । ଆଦମରେ ସେମାନଙ୍କର ପାପର ପ୍ରମାଣ ହେଉଛି ଯେ ସେମାନେ ସମସ୍ତେ ମରିଗଲେ |
କିନ୍ତୁ, ପାଉଲ କାହିଁକି ଏହି ସମୟରେ ଯୋଗ କରନ୍ତି ଯେ ଆଦାମ ହେଉଛନ୍ତି "ଏକ ପ୍ରକାର ଯିଏ ଆସିବାକୁ ଥିଲା," ଯଥା ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ? ଉତ୍ତର: ପାଉଲ ଚାହାଁନ୍ତି ଯେ ଆମେ ସମାନ୍ତରାଳ ଦେଖିବା | ଆଦାମଙ୍କ ବଂଶଧରମାନେ ସମସ୍ତେ ତାଙ୍କ ପାପରେ ଛନ୍ଦି ହୋଇ ମୃତ୍ୟୁବରଣ କରିଥିଲେ, ଯଦିଓ ସେମାନେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶଉଲ୍ଲଂଘନ କରିନଥିଲେ, କାରଣ ସେମାନେ "ଆଦାମରେ" ଅଛନ୍ତି | ଯେତେବେଳେ ସେ ପାପ କଲେ, ସେମାନେ ପାପ କଲେ । ସେହିଭଳି, ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସମସ୍ତ ବଂଶଧର, ନୂତନ ଜନ୍ମ ମାଧ୍ୟମରେ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଭାବରେ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲେ, ତାଙ୍କ ସହିତ ଚିହ୍ନଟ ହୁଅନ୍ତି ଏବଂ ଧାର୍ମିକ ଭାବରେ ଗଣନା କରାଯାଏ, ସେମାନଙ୍କର ଧାର୍ମିକତାର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କାର୍ଯ୍ୟ ହେତୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ହେତୁ |
ଜନ୍ ପାଇପର୍ ("ଆଡାମ୍, ଖ୍ରୀଷ୍ଟ, ଏବଂ ଯଥାର୍ଥତା," ଭାଗ 2, desiringgod.org ରେ) ଏହାକୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରନ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରୟୋଗ କରନ୍ତି:
ତାହା ହେଉଛି ସମସ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସମାନ୍ତରାଳ | ମୃତ୍ୟୁ ର ଶାସନ କରିବାର ଗଭୀର କାରଣ ହେଉଛି ଆମର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ପାପ ହେତୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ଆମ ପାଇଁ ପ୍ରରୋଚନା ହେତୁ | ତେଣୁ ଅନନ୍ତ ଜୀବନ ଶାସନର ଗଭୀର କାରଣ ଆମର ଧାର୍ମିକତାର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ କାର୍ଯ୍ୟ ହେତୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ହେତୁ ବିଶ୍ୱାସ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନୁଗ୍ରହ ଦ୍ୱାରା ଆମକୁ ପ୍ରବଚିତ |
ପାଉଲ କାହିଁକି ଏହି ଅନୁଚ୍ଛେଦଆରମ୍ଭ କଲେ ତାହା ଉପରେ ଏହା କେତେ ଆଲୋକ ପାତ କରେ! ସେ ଆମର ବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ ଆମର ଆଶ୍ୱାସନା ଏବଂ ଆମର ଆନନ୍ଦ ପାଇଁ ଏହା କରିଥିଲେ | ସେ ଏହା କରିଥିଲେ ଯେ ଭଗବାନଙ୍କ ସହ ଆମର ଅଧିକାର ଏବଂ ନିନ୍ଦାରୁ ଆମର ସ୍ୱାଧୀନତା ଆମର ଧାର୍ମିକ କାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ ଆଧାରିତ ନୁହେଁ ବରଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକ କାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ ଆଧାରିତ |
ଆମେ ଆମର ବାକି ପାଠ୍ୟକୁ ଦେଖିବା ପୂର୍ବରୁ ଅନ୍ୟ ଏକ ଚିନ୍ତାଧାରା: ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ବାହାରେ, ମାନବ ଜାତି ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱରେ ଅଛି | ଯେହେତୁ ଜର୍ଜ ବର୍ନାର୍ଡ ଶ ଖରାପ ଭାବରେ ଦେଖିଲେ, "ମୃତ୍ୟୁ ଉପରେ ପରିସଂଖ୍ୟାନ ବହୁତ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ: ଜଣେ ଲୋକଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଜଣେ ମରିଯାଆନ୍ତି!" ଆମେ ଏହାକୁ ଆମ ମନରୁ ବାହାର କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁ, କିନ୍ତୁ ତା'ପରେ ଏହା ଆମ ନିକଟତର କାହାକୁ ଆଘାତ କରେ ଏବଂ ଆମେ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରୁ, "ମୁଁ ମଧ୍ୟ ଦିନେ ମରିବାକୁ ଯାଉଛି। ଆମେ ବ୍ୟାୟାମ ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଖାଦ୍ୟ ମାଧ୍ୟମରେ ଆମ ଶରୀରକୁ ସଂରକ୍ଷଣ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁ, ଏବଂ ଏଏଆରପି ପତ୍ରିକା ଆମକୁ ପୁରୁଣା ଗିଜରଦେଖାଇ ପୁରାଣକୁ ସ୍ଥାୟୀ କରେ, ଯେଉଁମାନେ ଟ୍ରାଇଥଲନ୍ ରେ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରନ୍ତି, ଯେପରି ସେମାନେ ସବୁଦିନ ପାଇଁ ବଞ୍ଚିବେ | କିନ୍ତୁ ପ୍ରକୃତ କଥା ହେଉଛି, ସେହି ପୁରୁଣା ଗିଜରମାନେ ମରିବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି । ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍ ସର୍ଜରୀ ଆମକୁ ଏକ ଯୁବକ ଦେଖାଯାଉଥିବା ଶବ ଛାଡିବାକୁ ଅନୁମତି ଦେଇପାରେ, କିନ୍ତୁ ଏହା ତଥାପି ଏକ ଶବ! ଏବଂ, ଲୋକପ୍ରିୟ ପୁରାଣର ବିପରୀତ, ମୃତ୍ୟୁ ଜୀବନ ଚକ୍ରର ଏକ ପ୍ରାକୃତିକ ଅଂଶ ନୁହେଁ | ମୃତ୍ୟୁ ହେଉଛି ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ପାଇଁ ଭଗବାନଙ୍କ ଦଣ୍ଡ, ଯାହା ତାଙ୍କର ସମସ୍ତ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢ଼ି ଉପରେ ଲାଗୁ କରାଯାଇଛି | ଯଦି ଆପଣ ତଥାପି ଆଦାମରେ ଅଛନ୍ତି ତେବେ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱ କରେ | ଆମେ ଅଭିଶାପରୁ କିପରି ରକ୍ଷା ପାଇବୁ?
2. ଯଦି ଆପଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଅଛନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣ ଜୀବନରେ ରାଜତ୍ୱ କରିବେ କାରଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପହାର ଆଦାମଙ୍କ ପାପ (5:15-17) ଠାରୁ ଅଧିକ ।
ଏଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ବହୁତ କଷ୍ଟକର ପଦ, ଏବଂ ମୁଁ କେବଳ ସେମାନଙ୍କୁ ସ୍କିମ୍ କରିପାରିବି | ପାଉଲ ଆଦାମ ଏବଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ତୁଳନା କରୁଛନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ଆହୁରି ଅଧିକ, ଏକ ବିପରୀତ | ସେ ଦେଖାଉଛନ୍ତି ଯେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ କାହିଁକି ଆଦାମଙ୍କ ଠାରୁ ବହୁତ ଉନ୍ନତ, ଯେପରି ତାଙ୍କର ଦୁଇଥର ବାରମ୍ବାର ବାକ୍ୟ ଦ୍ୱାରା ଦେଖାଯାଏ, "ବହୁତ ଅଧିକ" (୫:୧୫, ୧୭)। ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ମାନବ ଜାତିକୁ ନିନ୍ଦା ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁ ରେ ପରିଣତ କଲା, କିନ୍ତୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ର ଆଜ୍ଞା, ଯେଉଁମାନେ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଯଥାର୍ଥତା ଏବଂ ଜୀବନ ରେ ପରିଣତ ହେଲା | ଆସନ୍ତୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପଦକୁ ସଂକ୍ଷେପରେ ଦେଖିବା:
a.ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଆଦମଙ୍କ ପାପ ଠାରୁ ଅଧିକ କାରଣ ଏହା ଭଗବାନଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହର ପ୍ରଚୁରତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରେ ଏବଂ ବିତରଣ କରେ (5:15)।
ରୋମାନ5:15: "କିନ୍ତୁ ମାଗଣା ଉପହାର ଅପରାଧ ପରି ନୁହେଁ । କାରଣ ଯଦି ଅନେକ ମରିଗଲେ, ଭଗବାନଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ଏବଂ ଜଣେ ପୁରୁଷ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ଦ୍ୱାରା ଉପହାର ଅନେକଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଚୁର ଥିଲା। "
ପାଉଲ ଆଦାମଙ୍କ ଅପରାଧର ବିନାଶକାରୀ ପ୍ରଭାବକୁ ବିପରୀତ କରନ୍ତି - ଅନେକ ମରିଗଲେ - ଭଗବାନଙ୍କ ମୁକ୍ତ ଉପହାର ଏବଂ ଅନୁଗ୍ରହର ଗୌରବମୟ ପ୍ରଭାବ ସହିତ, ଯାହା ଅନେକଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଚୁର | "ଅନେକ" ପ୍ରଭାବିତ ଗୋଷ୍ଠୀକୁ ସଂଖ୍ୟାଗତ ଭାବରେ ଦେଖୁନାହାଁନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ଗୁଣାତ୍ମକ ଭାବରେ | ଏଠାରେ ଦୁଇଟି ଭିନ୍ନ ପରିସର ଅଛି | ପ୍ରଥମ ଉଦାହରଣରେ, ଏହା ଅନେକଙ୍କ ଉପରେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାପର ବିନାଶକାରୀ ପ୍ରଭାବକୁ ସୂଚିତ କରେ, ଯାହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି, ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତି | ଏହା ଏକ ଛୋଟ କ୍ୟାମ୍ପଫାୟାର ପରି ଯାହା ଏକ ଜଙ୍ଗଲନିଆଁ ଆରମ୍ଭ କରେ ଯାହା ସମଗ୍ର ଜଙ୍ଗଲକୁ ନଷ୍ଟ କରିଦିଏ | ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ପାପ କଲେ, କିନ୍ତୁ ଅନେକମରିଗଲେ । ଦ୍ୱିତୀୟ ଉଦାହରଣରେ, ଏହା ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତିକୁ ସୂଚିତ କରିପାରିବ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ କେବଳ ଯେଉଁମାନେ "ଅନୁଗ୍ରହର ପ୍ରଚୁରତା ଏବଂ ଧାର୍ମିକତାର ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି" (5:17) | ଦ୍ୱିତୀୟ "ଅନେକ" ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବା ଭୁଲ୍ ହେବ ଯେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମୁକ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରାଯାଏ, କାରଣ 5:16 ରେ, ଦ୍ୱିତୀୟ ଗୋଷ୍ଠୀ ପ୍ରକୃତରେ ଯଥାର୍ଥ ଅଟେ | ବରଂ, ଏହା ଅନେକଙ୍କୁ ସୂଚିତ କରେ ଯେଉଁମାନେ ପ୍ରକୃତରେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଅନନ୍ତ ଜୀବନର ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି |
"ଆହୁରି ଅନେକ" ବିଚାର ଉପରେ ମୁକ୍ତିର ସର୍ବୋତ୍ତମ ପ୍ରକୃତିକୁ ବୁଝାଏ | ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଖର୍ଚ୍ଚରେ ଆମକୁ ମୁକ୍ତ ଭାବରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଭଗବାନଙ୍କ ମୁକ୍ତିର ଉପହାର କେତେ ଚମତ୍କାର ତାହା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେବା ପାଇଁ ପାଉଲ "ଅନୁଗ୍ରହ," "ଉପହାର" ଏବଂ "ପ୍ରଚୁର" ପରି ଶବ୍ଦ ପାଇଲ୍ କରନ୍ତି | ଏହା ଏକ ଅଯୋଗ୍ୟ ଉପହାର ଏବଂ ଏହା ଭଗବାନଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ମାଧ୍ୟମରେ ଏବଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ମାଧ୍ୟମରେ ଆମ ପାଇଁ ପ୍ରଚୁର ପରିମାଣରେ ଅଛି, ଯେଉଁମାନେ ଏହି ପଦରେ ଜଡିତ | ଆପଣ କେତେ ପାପ ଗଦା କରିଛନ୍ତି? ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପରେ ଭଗବାନଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହ ଅଧିକ ପ୍ରଚୁର! ତୁମର ଦୋଷ ଏବଂ ଋଣ କେତେ ମହାନ? ଭଗବାନଙ୍କ ମାଗଣା ଉପହାର ଏବଂ ପ୍ରଚୁର ଅନୁଗ୍ରହ ଅଧିକ!
ଖ. ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଆଦମଙ୍କ ପାପ ଠାରୁ ଅଧିକ କାରଣ ଏହା ମୁକ୍ତ ଭାବରେ ଯଥାର୍ଥତା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ ଅନେକ ପାପକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଥିଲା (5:16)।
ରୋମାନ୍ସ 5:16: "ଉପହାର ସେପରି ନୁହେଁ ଯାହା ପାପ କରୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଆସିଥିଲା; ଗୋଟିଏ ପଟେ ଏହି ବିଚାର ଗୋଟିଏ ଅପରାଧରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଥିଲା ଯାହାଫଳରେ ନିନ୍ଦା କରାଯାଇଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଅନ୍ୟ ପଟେ ମାଗଣା ଉପହାର ଅନେକ ଅପରାଧରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇଥିଲା ଯାହାର ଯଥାର୍ଥତା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା। "
ଏଠାରେ ମୁଖ୍ୟ ବିପରୀତ ହେଉଛି ଗୋଟିଏ ପାପ ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତିକୁ ନିନ୍ଦା କଲା, କିନ୍ତୁ ସେହି ପତିତ ଜାତିର ଅନେକ ପାପ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଯଥାର୍ଥତା ରେ ପରିଣତ ହେଲା | ଏହି ଶବ୍ଦ ବିଶ୍ୱାସ କରେ ଯେ ଏଠାରେ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଏହା ଅନ୍ତର୍ନିହିତ କାରଣ ୩:୨୪-୫:୧ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପାଉଲ ଘରକୁ ହାତୁଡି ମାରିଥିଲେ ଯେ ଯଥାର୍ଥତା କେବଳ ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଏ | ନିନ୍ଦା ଏବଂ ଯଥାର୍ଥତା ହେଉଛି ନ୍ୟାୟିକ ସର୍ତ୍ତାବଳୀ | ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ଠାରୁ ଅଧିକ କାରଣ ଏହା ଆଦାମଙ୍କ ପାପରୁ ପରିଣତ ହୋଇଥିବା ମହାନ ବିନାଶକୁ ଅତିକ୍ରମ କଲା | ଆଦମ ମାନବ ଜାତିକୁ ଧ୍ୱଂସ କରିଥିବା ଜଙ୍ଗଲ ନିଆଁକୁ ଜାଳିଥିଲେ, ବରଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟ ଏହାକୁ କେବଳ ବାହାର କରିନଥିଲେ, ବରଂ ତାଙ୍କ ଅନୁଗ୍ରହପୂର୍ଣ୍ଣ ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ଜଙ୍ଗଲ, ଏକ ଅନନ୍ତ ଜଙ୍ଗଲ ଲଗାଇଥିଲେ |
ଗ. ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଆଦମଙ୍କ ପାପ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ କାରଣ ମୃତ୍ୟୁର ଶାସନ ଆଣିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ, ଏହା ଯେଉଁମାନେ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ସେମାନେ ଜୀବନରେ ଶାସନ କରନ୍ତି (5:17)।
ରୋମାନ୍ସ 5:17: "ଯଦି ଗୋଟିଏର ଅପରାଧ ଦ୍ୱାରା, ମୃତ୍ୟୁ ଗୋଟିଏ ମାଧ୍ୟମରେ ରାଜତ୍ୱ କରେ, ଯେଉଁମାନେ ଅନୁଗ୍ରହର ପ୍ରଚୁରତା ଏବଂ ଧାର୍ମିକତାର ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି, ସେମାନେ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଜୀବନରେ ରାଜତ୍ୱ କରିବେ। "
ମୃତ୍ୟୁର ଭୟଙ୍କର ଶାସନରୁ ଆମେ କିପରି ରକ୍ଷା ପାଇବୁ? ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ "ଅନୁଗ୍ରହର ପ୍ରଚୁରତା" ଏବଂ "ଧାର୍ମିକତାର ଉପହାର" ଗ୍ରହଣ କରି! ପୁନର୍ବାର ପାଉଲ ଆମକୁ ଜଣାଇବା ପାଇଁ ଅନୁଗ୍ରହର ପ୍ରଚୁରତାକୁ ସୂଚିତ କରନ୍ତି ଯେ ଭଗବାନଙ୍କ ଯୋଗାଣ ଆପଣଙ୍କ ଆଗରେ ଧାଡିରେ ଥିବା ପାପୀ ଉପରେ ଶୁଖିଲା ହେବାର କୌଣସି ସମ୍ଭାବନା ନାହିଁ | ଉପହାର ହେଉଛି ଧାର୍ମିକତା, ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ଆପଣଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟକୁ ଶ୍ରେୟ ଦିଆଯାଇଛି, ଯାହା ଯଥାର୍ଥତାର ଅର୍ଥ | ଭଗବାନ କେବଳ ତୁମର ପାପକୁ କ୍ଷମା କରନ୍ତି ନାହିଁ; ସେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସକରାତ୍ମକ ଧାର୍ମିକତାକୁ ମଧ୍ୟ ଆପଣଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଆପଣ ଭଗବାନଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ଠିଆ ହୁଅନ୍ତି, ଆପଣଙ୍କର ନିଜ ଧାର୍ମିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ନୁହେଁ, ବରଂ ତୁମର ପ୍ରତିନିଧି ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତାରେ |
ଏବଂ, ଆପଣ କେବଳ ମୃତ୍ୟୁର ଶାସନରୁ ରକ୍ଷା ପାଆନ୍ତି ନାହିଁ । ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, ଆପଣ ଯୀଶୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଜୀବନରେ ରାଜତ୍ୱ କରିବେ । ଏହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ ଯେହେତୁ ଆପଣ ପାପ (ରୋମାନ 6) ଉପରେ ବିଜୟରେ ରୁହନ୍ତି | ଏହାର ଅର୍ଥ ଏହା ମଧ୍ୟ ଯେ ମୃତ୍ୟୁର ଷ୍ଟିଙ୍ଗ୍ ଏବଂ ଭୟ ଦୂର ହୋଇଯାଏ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ବିଜେତାମାନଙ୍କ ଠାରୁ ଅଧିକ (ରୋମ୍ 8:36-37; 1 କୋର୍ 15:56-57; ହେବ୍ 2:14-15)। କିନ୍ତୁ ଏହାର ଅର୍ଥ ଏହା ମଧ୍ୟ ଯେ ଅନନ୍ତ କାଳ ମଧ୍ୟରେ ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହ ରାଜତ୍ୱ କରିବୁ (ରେଭ୍ 1:6; 3:21; 1 କୋର୍ 6:2, 3)। ସେ ରାଜାମାନଙ୍କର ରାଜା ଅଟନ୍ତି । ସେ ରାଜା ଥିବା ରାଜାମାନେ କିଏ? ଆମେ (ଲଏଡ୍-ଜୋନ୍ସ, ପି. 265)!
ତା'ପରେ ପାଉଲ ୧୨-୧୭ ପଦଗୁଡ଼ିକୁ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ କରନ୍ତି:
3. ସଂକ୍ଷେପରେ କହିବାକୁ ଗଲେ: ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ମାଧ୍ୟମରେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ପାପୀ ଭାବରେ ନିନ୍ଦା କରାଯାଇଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ମାଧ୍ୟମରେ ତାଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସମସ୍ତେ ଯଥାର୍ଥ (5:18-19) |
ରୋମାନମାନେ 5:18-19: "ତେଣୁ ତା'ପରେ ଗୋଟିଏ ଅପରାଧ ମାଧ୍ୟମରେ ସମସ୍ତ ପୁରୁଷଙ୍କୁ ନିନ୍ଦା କରାଯାଇଥିଲା, ଏପରିକି ସେଠାରେ ଗୋଟିଏ ଧାର୍ମିକକାର୍ଯ୍ୟ ମାଧ୍ୟମରେ ସମସ୍ତ ପୁରୁଷଙ୍କ ଜୀବନର ଯଥାର୍ଥତା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିଲା | କାରଣ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅବମାନନା ମାଧ୍ୟମରେ ଅନେକଙ୍କୁ ପାପୀ କରାଯାଇଥିଲା, ଏପରିକି ଅନେକଙ୍କୁ ଧାର୍ମିକ କରାଯିବ ବୋଲି ଏକ ଆଜ୍ଞାମାଳ ମାଧ୍ୟମରେ। "
ପଦ ୧୮ ଏହି ଧାରଣାକୁ ସମାପ୍ତ କରେ ଯେ ପାଉଲ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ୧୨ ପଦରେ ଭାଙ୍ଗି ପଡିଥିଲେ: ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାପ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ନିନ୍ଦା ଆଣିଥିଲା, କିନ୍ତୁ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଜୀବନର ଯଥାର୍ଥତା ଆଣିଥିଲା | ପାଉଲ ସର୍ବଭାରତୀୟତା ଶିକ୍ଷା କରୁନାହାଁନ୍ତି, ଯେ ସମସ୍ତ ଲୋକଙ୍କୁ ବଞ୍ଚାଇ ଦିଆଯିବ | ସେ ଅନ୍ୟତ୍ର ଯାହା ଶିକ୍ଷା ଦିଅନ୍ତି ତାହା ବିରୋଧ କରିବ, ପାପୀମାନେ ବିଚାର ଏବଂ ଅନନ୍ତ ନିନ୍ଦାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେବେ (୨:୫, ୮, ୯)। ଆହୁରି ମଧ୍ୟ, 5:17 ରେ ସେ ବର୍ତ୍ତମାନ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯେଉଁମାନେ ଧାର୍ମିକତାର ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ସହ ରାଜତ୍ୱ କରିବେ | ବରଂ, ଦୁଇଟି "ଅଲ୍" ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରତିନିଧି ମୁଖ୍ୟଙ୍କ ସହିତ ଜଡିତ | ଆଦମରେ ଥିବା ସମସ୍ତଙ୍କୁ ନିନ୍ଦା କରାଯାଇଛି । ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଥିବା ସମସ୍ତେ ଯଥାର୍ଥ । ସମାନ ସୀମା ୧୯ ପଦରେ ଥିବା "ଅନେକ" ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ: ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଅବମାନନା ମାଧ୍ୟମରେ, ଅନେକ (ସମଗ୍ର ଜାତି) ପାପୀ କରାଯାଇଥିଲା | କ୍ରସରେ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଆଜ୍ଞାମାଳ ମାଧ୍ୟମରେ, ଅନେକ (ବିଶ୍ୱାସୀ) ଧାର୍ମିକ ହେବେ |
ନିର୍ମିତ ଶବ୍ଦର ଅର୍ଥ ନିଯୁକ୍ତ କରିବା, କିନ୍ତୁ ଫୋରେନସିକ୍ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଏହାକୁ ଏଠାରେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ | ଡଗଲାସ୍ ମୁ (ପି. 345) ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରନ୍ତି, "ଧାର୍ମିକ ହେବା ନୈତିକ ଭାବରେ ସିଧା ହେବାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ, ବରଂ ସ୍ୱର୍ଗୀୟ ବିଚାରରେ ସମସ୍ତ ଅଭିଯୋଗରୁ ମୁକ୍ତ, ନିର୍ଦ୍ଦୋଷରେ ଖଲାସ ହେବାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ।
ତେଣୁ ପାଉଲ ୧୮ ପଦରେ ୫:୧୨-୧୭ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ କରୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଏହାକୁ ପଦ ୧୯ ରେ ସାମାନ୍ୟ ଭିନ୍ନ ଭାଷାରେ ପୁନରାବୃତ୍ତି କରୁଛନ୍ତି | ମୁଖ୍ୟ କଥା ହେଉଛି: ଯଦି ଆପଣ ଆଦାମରେ ଅଛନ୍ତି, ତେବେ ଆପଣ ପାପ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱରେ ଅଛନ୍ତି, ଅନନ୍ତ ନିନ୍ଦା ଆଡକୁ ଯାଉଛନ୍ତି | କିନ୍ତୁ ଯଦି ତୁମେ କ୍ରସରେ ତାଙ୍କର ବଳିଦାନ ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ କରି ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପରେ ଅଛ, ତୁମେ ପାପ ଏବଂ ମୃତ୍ୟୁରୁ ମୁକ୍ତ ଏବଂ ତାଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଜୀବନରେ ରାଜତ୍ୱ କରିବ, କାରଣ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପହାର ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ଠାରୁ ଅଧିକ |
ସିଦ୍ଧାନ୍ତ
ଏହି କଠିନ ପଦଗୁଡ଼ିକ ଅନେକ ବ୍ୟାଖ୍ୟା ଆବଶ୍ୟକ କରେ, କିନ୍ତୁ ମୋତେ କିଛି ବ୍ୟବହାରିକ ପ୍ରୟୋଗକୁ ପୁନଃ ବର୍ଣ୍ଣନା କରି ଏହାକୁ ଗୁଡ଼ାଇ ଦେବାକୁ ଦିଅ:
(1) ପିତା, ଆପଣଙ୍କ ଆଚରଣ ଏବଂ ପସନ୍ଦ ଆପଣଙ୍କ ପିଲାମାନଙ୍କୁ ବହୁତ ପ୍ରଭାବିତ କରେ, ତେଣୁ ପ୍ରାର୍ଥନା ଏବଂ ଯତ୍ନର ସହିତ ବଞ୍ଚନ୍ତୁ | ଖୁସିର କଥା, ଆମର ପାପ ସମଗ୍ର ମାନବ ଜାତିକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବ ନାହିଁ, ଯେପରି ଆଦାମଙ୍କ ପାପ କରିଥିଲା | କିନ୍ତୁ ଆମେ କଦାପି ଅଲଗା ହୋଇ ବସିନାମାରେ ବସିନାମା | ତୁମର ଆଚରଣ ତୁମର ପିଲାମାନଙ୍କୁ କିପରି ପ୍ରଭାବିତ କରିବ ସେ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କର |
(2) ଯେହେତୁ ମାନବ ଜାତିର ସାର୍ବଜନୀନ ସମସ୍ୟା ପାପ, ସର୍ବଭାରତୀୟ ସମାଧାନ ହେଉଛି ସୁସମାଚାର | ଆଦିମ ଜନଜାତିଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଶିକ୍ଷିତ ପ୍ରଫେସରଙ୍କ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକତା ଏବଂ ସମାଧାନ ସମାନ | ପିଏଚଡି ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଭୟଭୀତ ହୁଅନ୍ତୁ ନାହିଁ । ସେ ଜଣେ ପାପୀ ଏବଂ ତାଙ୍କୁ ତ୍ରାଣକର୍ତ୍ତା ଆବଶ୍ୟକ | ଆପଣ ତାଙ୍କୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ନିକଟକୁ ସୂଚିତ କରିପାରିବେ ।
(3) ଯଦି ଆଦାମଙ୍କ ପାପ ସହିତ ପରିଚୟ ଦ୍ୱାରା ସାର୍ବଜନୀନ ସମସ୍ୟା ଦୋଷ, ତେବେ ଆମର ଭଲ କାର୍ଯ୍ୟ ଯୋଡିବା ମାଧ୍ୟମରେ ମୁକ୍ତି ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ | ଏହି ପାଠ୍ୟ ହେଉଛି ପାପୀମାନଙ୍କୁ କିପରି ଭଗବାନଙ୍କ ସହିତ ଠିକ୍ କରାଯାଇପାରିବ ସେ ବିଷୟରେ | ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଧାର୍ମିକତା ସହିତ ଆମକୁ ଚିହ୍ନଟ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ | ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ଆମେ ଭଗବାନଙ୍କ ଉପହାର ଗ୍ରହଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ |
(4) ଯଦି ଆମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟରେ ଥାଉ, ତେବେ ଆମର ମୁକ୍ତି ଆମ ମଧ୍ୟରେ କିଛି ହେତୁ ନୁହେଁ, ବରଂ ଆମେ ତାଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଥିବାରୁ ସୁରକ୍ଷିତ | ତୁମେ ତୁମର ପ୍ରଦର୍ଶନ ଦ୍ୱାରା ସଞ୍ଚୟ ହେବ ନାହିଁ, ବରଂ କ୍ରସରେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଆଜ୍ଞାଏବଂ ତୁମେ କେବଳ ତାଙ୍କ ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ କରୁଛ | ଆପଣ ମୃତ୍ୟୁ ରାଜତ୍ୱରେ ଆଦାମରେ ଅଛନ୍ତି କି? କିମ୍ବା, ବିଶ୍ୱାସ ଦ୍ୱାରା ତୁମେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟଙ୍କ ଉପରେ, ଜୀବନରେ ଶାସନ କରୁଛ କି?
0 Comments